fredag 25. februar 2011

Kjørepose

Når jeg ble gravid nå siste gang så fikk jeg ett kjempe behov for å lage noe til den lille i magen.
Ikke kunne jeg strikke annet enn kun basicen men ble glad da jeg fant strikkeskolen på garnstudio sine sider.
Da gjensto bare ett problem. Jeg hadde ikke snøring på hvordan jeg skulle lese oppskrifter.
Jeg var rundt og kikket på de mange oppskriftene garnstudio har og fant ett par babysokker som jeg tenkte å prøve meg på. Det var vel uskyldig nok tenkte jeg. Vel, det gikk egentlig ganske greit men det stemte ikke til slutt. Så jeg prøvde en gang til i en mye større størrelse for å se om det var lettere, men nok en gang fikk jeg ikke slutten til å stemme. Jeg ga litt opp etter det og begynte å strikke ett teppe...... det er enda ikke ferdig for det blir strikket på pinnestørrelse 3 og jeg tenkte at jeg skulle ha det som ett senge teppe..... (til sprinkelsenga altså... ) Så det ble også kjedelig og i mellomtiden prøvde jeg å lære meg å hekle. Vel etter en liten pause så tok jeg fatt på strikkingen igjen og denne gangen begynte jeg på det jeg egentlig ville fra starten av. En kjørepose til minien.
                   http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=2&lang=no

Jeg hadde allerede kjøpt inn et garn jeg ville ha men jeg orket ikke å rekke opp og styre hvis jeg gjorde feil eller plutselig bli stående og ikke komme noen vei. Så da fant jeg ett annet garn og "prøvde" oppskrifta først. Noe som viste seg å ikke være så dumt. :) Jeg brukte litt tid på å bli ferdig i høst for tiden gikk alt for fort men tidlig i desember ble jeg ferdig. Bedre sent enn aldri. :)

Det var ikke så veldig lett å se detajene men det er glattstrikk på den nederste delen og perlestrikk på resten.
De knappene er det sambo som har laget. Han fant frem et rådyrgevir han hadde og sagde det i skiver og boret hull igjennom. Jeg syns det gorde det lille ekstra på dressen. :)
Så dette er mitt første ordentlige fullførte strikkearbeid.

1 kommentar:

  1. Hei du!

    Takk for hilsen på bloggen!Jeg sikret meg 4 for 2 puter på Hansen og Dysvik..Mulig de har det tilbudet ennå om du er heldig?
    de har uansett masse lekkert der..Lykke til med putejakt! :)

    SvarSlett