fredag 27. januar 2012


De siste dagene så har det hvert utrolig dårlig vær her. Masse vind og litt regn og litt snø...
Etter en natt med storm og uling i hele huset så våknet vi opp til dette!! Det hadde snødd ca 25cm i løpet av natta og mer kom i løpet av dagen...



Eldstemann ble helt gira når han så det så vi har hvert ute og lekt i snøen i dag.


 Noen snøbilder som jeg tok når vi var en tur hos foreldrene mine.



Det har blitt litt lite blogging i det siste. Av og til har en perioder som ikke er så lette og da føler jeg meg ikke så veldig snakkesalig/(skrivesalig?) Vi har flere ganger gjort ting som jeg har hatt lyst til å blogge om men når jeg føler at ting ikke har hvert så lett og ikke hvert helt i humør så har jeg ikke hatt så lyst til å glorifisere hverdagen.Men nå håper jeg ting går litt bedre. :)

Jeg har kjøpt ny komplett data fra komplett.no, etter en del venting så kom den endelig i posten. Jeg gledet meg som et lite barn på julaften og pakket ut og koblet alt til. Startet maskinen og nothing....................
Har hvert en del kommunikasjon frem og tilbake med de og de gikk tomme for ideer på hva som kunne være galt og ville gjerne ha dataen i retur... Pokker... enda lenger å vente.... Jeg hadde en IT kompis på besøk for å kikke på den en siste gang. Joda den er helt tom... De har glemt å innstalere operativsystemet på den.....
Jaja, jeg ringte til komplett igjen og de sendte meg returlapp. Jeg har drøyet litt med å sende den i retur, men i sta så begynte jeg å pakke den sammen igjen. Da får jeg en mail om at de har glemt å innstalere operativsystemet og legge ved ett spill som skulle følge med på en del maskiner, deriblandt min. Jeg heiv meg på telefonen og spurte om jeg slapp å sende den inn nå. Og det slipper jeg. :) De bare sender meg det jeg mangler og så innstalerer jeg det selv! Yey. Ett par dager med post i motsettning til noen uker hvis jeg skulle ha sendt hele maskinen i retur på reperasjon. Det kan jeg leve med. Så nå krysser jeg fingrene for at det er alt som er galt. Er så typisk hvis det hadde hvert et eller annet i tillegg.

Ellers så har hverdagen gått sin gang her i huset. Sambo har hvert avsted i 3 uker nå og de har nå passert 50 tonn fisk.. Ja det er mye men de skal ha nesten 200tonn så det er en del igjen.... :(
Begge ungene har hvert en tur hos legen og minstemann kom ut med astmamedisiner og eldstemann fikk beskjed om å kutte ut melk.... Eldstemann har klaget en del over vondt i magen så nå prøver vi å kutte ut melkeprodukter for å se om det er laktosen han reagerer på. Det er faktisk lettere sagt enn gjort det!! Herrefred så mye rart det er melk i.... Og så har vi jo glemt oss et par ganger..... Men vi har hvert veldig flinke nå da så vi er godt i gang.
Minstemann har hvert mer eller mindre forkjølet og hatt slimhoste siden tidlig høst. Til å begynne med så tenkte jo jeg bare typisk barnehage, jeg ble syk jeg også og var forkjølet lenge. Men nå er vi alle friske og minsten hoster fremdeles. Tilfelle av falsk krupp hadde han også før jul og var innom en tur på sykehuset for å få hjelp til å puste... Har også hvert inne hos legen et par ganger uten at det er noe. Men nå når vi var der sist så fikk vi astmamedisin for å se om det hjelper. Mulig han har et snev av astma. Legen hørte ikke astmalydene når minsten bare pustet ordentlig så det er ikke "så ille". Mulig han blir helt fin igjen på medisinene og kan kutte de ut etterhvert. Men vi får jo bare se. Jeg føler allerede han har blitt bedre så jeg er glad. :)
Vi har også hvert en tur på kunstisbanen i byen. Det er første gang eldstemann står på ordentlige skøyter og han storkoste seg! 

  Vi måtte mate fuglene litt også mens vi var der.

 Han syns det var utrolig morsomt når alle fuglene fløy rundt han.

Det ble litt langt dette her. :)
Jeg har også heklet litt i det siste og tenkte å legge ut ett innlegg om mitt seneste hekleprosjekt etterhvert.

Ha en fin kveld

19 kommentarer:

  1. Önemli giriş adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    betpark giriş
    6GA1

    SvarSlett