lørdag 5. mars 2011

Organisering

I dag har jeg ryddet og sortert litt mer.
Hele dette ryddeprosjektet startet med at jeg bare skulle rydde og sortere på minstemann sitt rom. Der lå det esker med klær som ikke var sortert og div annet rot som venta på å komme opp på på loftet.... Siden han sover inne hos oss så er ikke det rommet i bruk til annet enn klærne hans.
Når jeg begynte å rydde der ble jeg enig med meg selv at jeg ikke ville ha bokhylla der inne som har irritert meg siden jeg satte den der. :) Rommet er veldig lite og bokhylla er veldig dyp og det er bare en plass den kan stå og jeg har endelig blitt enig med meg selv at den ikke passer der. Så da satte jeg den på rommet til eldstemann igjen hvor den egentlig sto i fra før. Så hos eldstemann har det hvert ganske kaos siden jeg tok ut den hylla for planen var at det ikke skulle bli så lenge til den nye senga skulle opp og i den er det oppbevaring og da ville det liksom erstatte den bokhylla...
Der den hylla sto først ble det etterpå satt en kiste som egentlig skulle stå på minstemann sitt rom, men det var ikke plass på det rommet for der sto noe annet i veien så eldstemann lånte den siden han var litt i manko på oppbevarings muligheter..  Det ble mye frem og tilbake her så jeg begynner med bildene.
                                                       
   FØR.
Tidligere sto det to bokhyller ved siden av hverandre og den kista som står der skal egentlig
inn på minstemann sitt rom. Masse rot. Vi hadde system i rotet men det så jo ikke ut... Så nå var jeg lei av
å vente. For planen var å fikse rommet når den nye senga kom opp...


Den midlertidige senga og olebrummgardinene, ole brumm bordet, osv skal vekk. Og planen var å ta det når den nye senga kom opp men nå får jeg se. Har enda ikke bestemt meg for hva slags gardiner jeg skal ha der inne.
 Minstmann fant de lekene som eldstemann har vokst fra og som jeg hadde samlet i en haug.
Der satt han lenge og koste seg. Er gøy med nye leker. :)

 Måtte herje litt i senga.


                     
                                                                           ETTER
 Her sto det tidigere et kurvestativ-ting og så hang det i fra taket sånn rar ting til oppbevaring....... :p
Det ble fjernet og så fikk verktøyet plass.



 Hyllene har nok en gang funnet hverandre og jeg har vel mer eller mindre insett at de hører sammen som ett par.....


Jeg har innsett at han har veldig mange bamser.......
Ole Brumm temaet har jeg lenge tenkt på å få ut og driver å planlegger. Vi fikk skaffet oss en seng som vi har begynt å male som skal inn her, meeeen det viste seg det at den senga blir for lang. Det har stått en sånn seng der tidligere og jeg var sikker på at det skulle gå greit...  men det ble bygget en ny pipe for noen år siden og den ble bygget litt bredere enn det den var tidligere. (se bilde lenger opp for å se pipa) Crap..... Så da får vi finne på noe annet. Senga kan minstemann få etterhvert for der vet jeg den passer!

 
Et lite detaljebilde fra noe av det som er i hylla over kommoden. Den ble også rydda og masse ble fjernet.


 Dette bilde fikk han av tanta si til jul Syns det er så fint. Det er lagt over på lerret.

Det ble en skikkelig opprydning og alt fikk sin plass. Det som var ødelagt ble kastet i smug for det
er jo det som er det beste å leke med. Det han var for stor til ble lagt inn på rommet til minstemann... Igjen... Jeg har holdt på sånn en stund men han syns det er gøy å gå inn på minsten sitt rom og finne tingene igjen..... det er rett og slett ingenting til overs og rommet ble mer åpent igjen. :) Deilg.
Nå tar jeg kvelden.
Natta.

2 kommentarer:

  1. Ja,en kan lure på hvor rotet kommer fra..
    Har en utfordring til deg på bloggen min!

    SvarSlett
  2. Så skjønne de er!
    Fint det ble :-)

    -Her er det også prosjekt oppryddning.
    Mye hoper seg opp med en sånn liten èn.
    Deilig å få orden på rom etter rom til minste detalj! ;-)

    SvarSlett